Κυριακή 20 Φεβρουαρίου 2022

Ψάχνω, ψάχνω. ερευνώ κι ανακαλύπτω της υγιεινής ζωής το θησαυρό!

 ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: 

ΖΩ ΚΑΛΥΤΕΡΑ – ΕΥ ΖΗΝ

1. Υποθεματική ΥΓΕΙΑ:

 Διατροφή και Άσκηση

Ο δικός μας τίτλος:

Ψάχνω, ψάχνω ερευνώ 

κι ανακαλύπτω της υγιεινής ζωής το θησαυρό!

Το εξώφυλλο μας

Το σχέδιο δράσης που εκπονήθηκε στο νηπιαγωγείο μας
άντλησε προτεινόμενες δράσεις και υλικό αφόρμησης,
 από το πρόγραμμα
<<Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό 
για σώμα γερό και μυαλό δυνατό>> 
 της κυρίας Τσιγγίδου Σουλτάνας, 
την οποία είχα τη χαρά και την τιμή 
να συνεργαστώ μαζί της 
στην Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις δεξιότητες μέσω εργαστηρίων.
                        Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα  αποτελεί                                                      μία εισαγωγή των μαθητών/τριών                                                        στις σωστές διατροφικές συνήθειες 
                                        και στη σημασία 
    της σωματικής  και πνευματικής άσκησης για την υγεία τους, 
                     υπό το πρίσμα των δεξιοτήτων μάθησης “4C”
   (επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα).
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1ο: 
Ασχοληθήκαμε με τις αγαπημένες μας 
γευστικές προτιμήσεις

και τις παρουσιάσαμε στην ολομέλεια.
Οι προτιμήσεις των παιδιών 
αποτυπώθηκαν σε γράφημα
για τον ατομικό μας φάκελο

και σε εικαστικό γράφημα τοίχου.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2ο:
Ενημέρωσα τα παιδιά ότι στο e-mail του σχολείου 
ήρθε ένα μήνυμα από το ντετέκτιβ Βανς, 
ο οποίος ζητάει τη βοήθειά τους 
στο πρόβλημα που αντιμετωπίζει. 
Για να τον βοηθήσουν θα γίνουν ντετέκτιβ
και θα αναζητήσουν στοιχεία. 
Ας γνωριστούμε :
Περπατήματα των ντετέκτιβ  
Τα παιδιά κινούνται στο χώρο με τη συνοδεία 
 «Περπατάμε αργά, είμαστε κουρασμένοι 
από την αναζήτηση στοιχείων», 
«έχουμε φάει καλό πρωινό,
 περπατάμε με μικρά και γρήγορα βήματα», 
«είμαστε νηστικοί, 
περπατάμε με γυρτούς ώμους σαν άρρωστοι» κλπ. 
Στον κύκλο γίνεται συζήτηση εστιάζοντας στο γεγονός 
ότι η σωστή διατροφή παρέχει «καύσιμα», 
για να λειτουργήσουμε.
Για κάθε αποστολή/γρίφο που επιλύουν 
θα κερδίζουν ένα γράμμα, 
προκειμένου να ανακαλύψουν τι προσφέρουν 
η διατροφή και η σωματική και πνευματική άσκηση στον άνθρωπο (ΥΓΕΙΑ).

 Ανάγνωση παραμυθιού:

Το ταξίδι του Άνκα

(Οδηγός για Νηπιαγωγούς-Πανεπιστήμιο

Κρήτης-Τμήμα Ιατρικής)

Ο Άνκα δεν είναι από τον δικό μας πλανήτη. 

Έρχεται από πολύ μακριά γι΄ αυτό 

δεν ξέρει πως πρέπει να τρώει.

 Τον βοηθήσαμε λοιπόν να κάνει μια σωστή διατροφή 

για να μη ξαναρρωστήσει.

1ος γρίφος: 
«Ψάξτε για μια πυραμίδα 
που δεν αφορά τη διατροφή, 
αλλά είναι εξίσου σημαντική. Ποια είναι;»
Αναζήτηση στο διαδίκτυο. 
Πολλές πυραμίδες εμφανίστηκαν στην οθόνη. 
οι πυραμίδες της Αιγύπτου, 
πυραμίδες σωματικής δραστηριότητας.

2ος γρίφος:
«Είναι ψηλή, έχει πολλές χρωματιστές ομάδες,
 δεν τη βρίσκουμε στην Αίγυπτο, 
αλλά στην διατροφή.
Τι είναι;
Το παζλ της υγιεινής διατροφής
Καταλάβαμε ότι η πυραμίδα μας δείχνει 
πόσο συχνά μπορούμε να τρώμε τη κάθε τροφή.
Ομαδική εργασία:
Η πυραμίδα της υγιεινής ζωής, 
ένας συνδυασμός σωστής διατροφής , σωματικής και πνευματικής άσκησης, 
καλού ύπνου, ανάγνωσης βιβλίων, μουσικής κ.λ.π.
Κι επειδή τα παιδιά την λάτρεψαν
δημιουργήσαμε 
και ατομικές πυραμίδες με μαγνητάκια
για το ψυγείο του σπιτιού μας.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3ο:
2ος γρίφος:
«Αναζητήστε σε τι χρησιμεύει η άσκηση,
και ποια είναι τα οφέλη της ».
Πριν την έναρξη του 2ου εργαστηρίου ετοίμασα 
ένα φύλλο καταγραφής  φυσικής δραστηριότητας του παιδιού 
για το χρονικό διάστημα μιας εβδομάδας, 
που συμπληρώθηκε με τη βοήθεια των γονέων.
Στο διαδίκτυο υπάρχουν πολλά διασκεδαστικά βίντεο
που βοηθούν στη διάθεση και στη συγκέντρωση 
μέσα από την παιγνιώδη μάθηση 
και την χαρούμενη ατμόσφαιρα!
Για τα πολλαπλά οφέλη της γυμναστικής 
και της υγιεινής διατροφής
τόσο στο σώμα όσο και στην ψυχή
μας μίλησε στη διαδικτυακή μας συνάντηση 
ο γυμναστής του Α΄ Δημοτικού Σχολείου Παραμυθιάς
κύριος Γιώργος Κάκος 
Συγκρίναμε τα δεκατιανά μας
και κλείσαμε αυτή την επιμορφωτική συνάντηση 
με μια άσκηση γιόγκα
<<Χαιρετισμός στον ήλιο>>!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4ο:
4 3ος γρίφος:
«Τώρα που έμαθες πολλά για τη διατροφή,
ψάξε στην πυραμίδα μεσογειακής διατροφής,
φτιάξε μια σαλάτα εποχής χρωματιστή πολύ
και στείλε μας τη συνταγή».



ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5ο:
4 4ος γρίφος:
«Τι θα συμβεί αν τα παιδιά μου τρέφονται μόνο με γλυκά, χάμπουργκερ, τηγανιτές πατάτες, αναψυκτικά και δε γυμνάζονται;
Τι θα συμβεί αν τα παιδιά μου τρέφονται μόνο με φρούτα και λαχανικά;
Τι θα συμβεί αν τα παιδιά μου τρέφονται με γλυκά, χάμπουργκερ, αναψυκτικά και κάνουν καθιστική ζωή
και βλέπουν τηλεόραση καθημερινά; Τι θα συμβεί αν τα παιδιά μου τρέφονται υγιεινά
(γάλα, κρέας, σαλάτα, ψωμί κ.λπ.)
και κάνουν και ποδήλατο καθημερινά;

Ακούσαμε και μάθαμε το πολύ διασκεδαστικό 
αγριοαχλαδοπορτοκαλομανταρινομηλόζουμο
του Γιώργου Σακελλαρίδη
και βαλθήκαμε να μάθουμε αυτόν το γλωσσοδέτη

και να το λέμε νεράκι!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6ο:
Στην κουζίνα ολοταχώς!
Τα απειρωτάκια έχουν γενέθλια!
Τι γλυκό θα φτιάξουμε;
Τούρτα ή κέικ καρότου;
Μετά από τόσα εργαστήρια, 
φυσικά αποφασίσαμε κέικ καρότου!

Το οποίο και απολαύσαμε 
με ζεστό τσαγάκι του βουνού!
κι εν μέσω χριστουγεννιάτικων δραστηριοτήτων
στολίσαμε 
κι ένα πρωτότυπο χριστουγεννιάτικο δεντράκι!
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 7ο:
Κατασκευή 
<<οι μικροί σεφ δημιουργούν!>>
Το πιάτο της ημέρας
Σουβλάκι κοτόπουλο με πιπεριές
και πατάτες τηγανιτές 
από πλαστελίνη,
σαλάτα εποχής με ψιλοκομμένο γκοφρέ χαρτί!

Και κάπου εδώ έκλεισε η πρώτη μας θεματική ενότητα.
Τα παιδιά έμαθαν για τη σημαντικότητα της υγιεινής διατροφής
και της σωματικής και πνευματικής άσκησης.
Νους υγιής εν σώματι υγιεί!






















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου