Το Νηπιαγωγείο μας έχει επιλεγεί από το Υπουργείο Παιδείας ,
να συμμετέχει στο πιλοτικό πρόγραμμα του Υπουργείου
για την εφαρμογή των Εργαστηρίων δεξιοτήτων.
Τίτλος προγράμματος: Μικροί μετεωρολόγοι
Ο δικός μας τίτλος: Έχει ο καιρός γυρίσματα
Ακολουθία εργαστηρίων
1. Νηπιαγωγείο Δάσους
Δραστηριότητα πρώτη
Παρατηρούμε τον καιρό.
Δημιουργούμε σύμβολα του καιρού
στο έδαφος με υλικά του δάσους.
Ήλιος με πέτρες
Οι φωτογραφίες που τράβηξαν τα παιδιά με ψηφιακή μηχανή
έγιναν επιτραπέζιο παιχνίδι domino.
Δραστηριότητα δεύτερη
Πως επηρεάζεται η ζωή του Δάσους από τον καιρό;
Τι συμβαίνει στο δασικό οικοσύστημα ανάλογα
με τα καιρικά φαινόμενα;
Μετά τη βραδινή βροχή, ξεκάθαρο το φαινόμενο της εξάτμισηςστον πρωινό μας περίπατο. Το γνωρίζουν όμως τα παιδιά;
Όταν τα ρώτησα μου απάντησαν, ότι είναι καπνός από σουβλάκια, πλησιάζοντας όμως πιο κοντά διαπιστώσαμε
ότι δεν υπάρχει
ούτε ψησταριά με σουβλάκια, άρα ούτε και καπνός!
Τότε κάποια κατάλαβαν ότι πρόκειται για την εξάτμιση
και μιλήσαμε για το πως συμβαίνει αυτό.
Ενώ πριν τη βροχή όλα ήταν στεγνά
Φύλλο αξιολόγησης
Ο κύκλος του νερού
τώρα βρήκαμε δροσοσταλίδες παντού.
Τα χρώματα ζωήρεψαν.
κι αυτά την εμφάνιση τους.
Το έδαφος μαλάκωσε,
μπορούμε να σκάψουμε χωρίς δυσκολία
και το χώμα μυρίζει τόσο όμορφα μετά τη βροχή!
Ήλιος και βροχή, πηγή ζωής για το δάσος!
Κι επειδή είμαι προνοητικός, φόρεσα τις γαλότσες μου
και μπορώ να πλατσουρίσω με τα νερά
Ποιος έριξε άραγε αυτούς τους κορμούς δέντρων
και τα πολλά πεσμένα κλαδιά στο έδαφος;
Οι ξυλοκόποι δεν περνούν από το δασάκι μας
και οι μόνιμοι κάτοικοι του,
τα πουλιά και οι σκίουροι
δεν έχουν τόση δύναμη.
Ο δυνατός αέρας λοιπόν είναι υπαίτιος.
Η απάντηση ήρθε όταν παρατηρήσαμε
τις ξεριζωμένες άκρες των κορμών
Εργαστήριο 2
Δραστηριότητα 1η
Τι καιρό είχαμε εχθές;
Τι καιρό έχουμε σήμερα;
Τι καιρό θα έχουμε αύριο;
Πίνακας αναφοράς
Οι μαθητές καταγράφουν σε φύλλο εργασίας τον σημερινό καιρό
και την πρόβλεψή τους για την επόμενη ημέρα
Προβληματισμός στην ομάδα:
Διαπιστώσαμε ότι δεν προβλέψαμε σωστά τον καιρό.
Ποιος μπορεί να μας βοηθήσει ούτως ώστε
να προετοιμαστούμε σωστά για την επόμενη ημέρα;
Καταιγισμός ιδεών:
Να ακούσουμε το δελτίο καιρού στις ειδήσεις
ή να το αναζητήσουμε στο διαδίκτυο μέσω του υπολογιστή μας
ή του κινητού μας ή του laptop μας ή και στο ραδιόφωνο.
Στο επόμενο φύλλο αξιολόγησης τα παιδιά
κατέγραψαν τα δεδομένα της ομάδας
για την πρόβλεψη της επόμενης ημέρας
Φύλλα αξιολόγησης
Δραστηριότητα 3η:
Πως επηρεάζει ο καιρός τις ανθρώπινες δραστηριότητες;
Όταν έχει καλό καιρό , μπορώ να ασχοληθώ
με τις αγροτικές μου δουλειές.
Αν είχε άσχημο καιρό δεν θα μπορούσα να κάνω κάτι έξω.
δήλωσε ο Τρύφωνας περήφανος,
όπως φαίνεται στη φωτογραφία που μας έστειλε η μητέρα του,
δίνοντας έναυσμα να ξεκινήσει με τον πιο εύγλωττο τρόπο
η δραστηριότητα αυτή.
Για αυτό λοιπόν το λόγο παρακολουθούμε το δελτίο καιρού για να μπορέσουμε να προγραμματίσουμε τις δουλειές μας
για τις επόμενες ημέρες,
ιδίως οι άνθρωποι που δουλεύουν έξω.
(Οικοδόμοι, αγρότες, ψαράδες κ.λ.π.)
Ο καιρός όμως επηρεάζει τη ζωή και το ντύσιμό μας.
Φύλλο αντιστοίχισης
από έντονα καιρικά φαινόμενα,
όπως έντονη βροχόπτωση, δυνατό αέρα,
έντονη χιονόπτωση, θύελλα κ.λ.π.
Μένοντας σπίτι , όπως μας συστήνει η πολιτική προστασία.
Σε πολλές ιστορίες και παραμύθια που διαβάσαμε
εντοπίσαμε διάφορα καιρικά φαινόμενα
μέσα από το έπος της 28ης Οκτωβρίου
Mπράβο σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε πολύ Νίκη μου! Καλημέρα και καλή εβδομάδα με υγεία να έχουμε!
Διαγραφή