Το 39ο μάθημα του προγράμματος αναπτύξαμε προχθές με το πολύ ενδιαφέρον θέμα:
ΤΙ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΑΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΛΥΣΟΥΜΕ ΕΝΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑ;
ΤΙ ΑΛΛΟ; ΕΠΙΜΕΝΟΥΜΕ, ΔΕΝ ΤΑ ΠΑΡΑΤΑΜΕ
Στο μάθημα αυτό
και στα επόμενα που θα ακολουθήσουν
τα παιδιά κινητοποιούνται να σκεφθούν όσο περισσότερες λύσεις μπορούν σε καθημερινά προβλήματα διαπροσωπικών σχέσεων και ενθαρρύνεται μια διαδικασία σκέψης:
"Υπάρχουν περισσότεροι από ένας τρόποι.
Πρέπει να σκεφθώ κι άλλους, όχι μόνο έναν.
Δεν πρέπει να τα παρατήσω εύκολα."
Μετά από τη συζήτηση στον κύκλο και τις προτεινόμενες δραστηριότητες με τη βοήθεια του εποπτικού υλικού του προγράμματος
Βήματα για τη ζωή
περάσαμε σε μια παιχνιδιάρικη δραστηριότητα,
την γνωστή λίγο πολύ σε όλους μας τρίλιζα,
παίζοντας με έναν νέο τρόπο !
Αντί για κουτί τρίλιζας,
χρησιμοποιήσαμε στεφάνια χούλα χουπ,
κι αντί για πούλια Χ και 0,
αυτοκινητάκια και καραβάκια.
Στην αρχή παίξαμε με τον κλασικό τρόπο.
Σκοπός είναι να σχηματίσεις τριάδα(τρίλιζα)
με τα πούλια σου, στα στεφάνια,
χωρίς να σε εμποδίσει ο αντίπαλος.
Όταν έπαιξαν όλα τα ζευγαράκια ,
περιέγραψα ένα πρόβλημα και τα παρακίνησα
να βρουν λύσεις,όσο περισσότερες μπορούν.
Τα σενάρια των προβλημάτων καλό
είναι να αναφέρονται
στην καθημερινή ζωή των παιδιών:
Ένα αγόρι που φοβάται το σκοτάδι,
ένα κορίτσι την πρώτη μέρα στο σχολείο,
ένα παιδί δεν βρίσκει το παιχνίδι του κ.λ.π.
Το κάθε ζευγαράκι διαλέγει ένα στεφάνι
για να βάλει ένα από τα ¨πούλια¨του,
αφού πρώτα πει μια λύση που σκέφτηκε για το πρόβλημα που έδωσα , διαφορετική απ΄αυτή που είπε ο συμπαίκτης τους. Αν δώσει ίδια λύση,
τότε πρέπει να δώσει τη θέση του σε άλλο παιδί.
Πολύ μας άρεσε το παιχνίδι αυτό!
Βγήκαμε και στην αυλή και παίξαμε ξανά τρίλιζα
κι αυτή τη φορά τρεχάτη!
μια φοβερή ιδέα που είδα στο διαδίκτυο
Ένας συνδυασμός εγρήγορσης της σκέψης,
οπτικής επαφής και κίνησης...
...όπου διαπιστώθηκε υψηλή απόδοση
απ΄όλα τα Απειρωτάκια!
Νιώσαμε ιδιαίτερα περήφανες γι αυτά,
όπως ένιωσαν και τα ίδια για τον εαυτό τους!
Τα επόμενα πρωινά που ακολούθησαν,
μετά από αίτημα των παιδιών,
ξαναπαίξαμε τρίλιζα με πολλές θεματικές παραλλαγές.
Τα παιδιά τοποθετούν με τη σειρά τους ένα από τα ¨πούλια¨ τους, αφού πρώτα σκεφτούν και μας πουν ένα αγαπημένο φρούτο ή δραστηριότητα κ.λ.π.
Απίθανο πως ένα απλό παιχνίδι όπως είναι η τρίλιζα μετατρέπεται σε μάθηση και συνδέεται με τόσο ευφάνταστο τρόπο με όλα τα "δωμάτια" της σκέψης των παιδιών!Συγχαρητήρια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΧΑ ΧΑ!!! ΚΑΛΟ!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπλά καταπληκτικό! Συγχαρητήρια!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας ευχαριστώ πολύ!!!ღ ღ ღ
ΑπάντησηΔιαγραφή