Τρίτη 8 Μαρτίου 2016

Η έννοια της φιλίας,αντίποδας της ενδοσχολικής βίας

Κλείνω τα μάτια μου και σκέφτομαι τη λέξη 
φιλία.
Τι βλέπω;

¨Βλέπω όλους τους φίλους μου που παίζουμε παρέα¨
¨Βλέπω δυο παιδάκια που αγκαλιάζονται και μια καρδούλα που κρύβει μέσα της ένα φιλάκι
και για τους δυο τους¨
¨Βλέπω τις κυρίες μου και τους συμμαθητές μου¨
¨Βλέπω εμένα και τον φίλο μου να κάνουμε ποδήλατο¨
¨Βλέπω το Νηπιαγωγείο μου 
και τους συμμαθητές μου¨ ...
και πολλές άλλες όμορφες εικόνες.
Δημιουργήσαμε τον τοίχο της φιλίας,
όπου κολλάμε 
μικρές ζωγραφιές που απεικονίζουν καθημερινές πράξεις φιλίας
μια πολύ όμορφη ιδέα από το pinterest, 
με την έννοια της ειρήνης
Φύλλο εργασίας
Διαβάσαμε το νέο απόκτημα 
της Δανειστικής μας Βιβλιοθήκης,
τη ¨Φένια , η αγαπημένη των ήχων¨
της Γιώτας Κ. Αλεξάνδρου
Η Φένια είναι ένα όμορφο ξεχωριστό πλάσμα,
 με αναπηρία όρασης. Είναι αυτή που είναι με όλα τα χαρακτηριστικά της. Για κάποιους στο σχολείο σαν το Μήτσο τον Απαίσιο και την παρέα του είναι εύκολο θύμα. Είναι αυτοί που το διαφορετικό το φοβούνται και το χλευάζουν. Κι εκεί παρεμβαίνει η δασκάλα, που μόλις το έμαθε δεν τους τιμωρεί. Αντιθέτως καλεί όλα τα παιδιά να παίξουν παιχνίδια με τα μάτια κλειστά.  
Η στάση της απέναντι στην αναπηρία και τη διαφορετικότητα είναι καθοριστική για τα παιδιά.
Η όσφρηση, η γεύση , η ακοή,

και η αφή αντικαθιστούν την όραση.
Για λίγο όλοι ζήσανε στον κόσμο της Φένιας, 
δύσκολο πραγματικάπου έγινε ένα μάθημα ζωής 
ακόμα και για το νταή το Μήτσο 
τον Απαίσιο και την παρέα του,
οι οποίοι ζήτησαν από τη Φένια όχι μόνο συγνώμη 
 αλλά και να γίνουν φίλοι της!
Κατά τη διάρκεια της υλοποίησης του προγράμματος Βήματα για τη ζωή σε κάθε μάθημα ξεχωριστά, υποστηρίζονται δραστηριότητες για τη φιλία και συνεργασία μεταξύ των παιδιών και έχει κατανοηθεί  ότι όλοι μας είμαστε διαφορετικοί αλλά και μοναδικοί:
Και οι περσινές μας δραστηριότητες που μπορείτε 
να δείτε στους εξής συνδέσμους:

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου