Πέμπτη 14 Ιανουαρίου 2016

Χαρούμενος/λυπημένος

Αυτή την εβδομάδα ξεκινήσαμε την Γ΄ Ενότητα 
 του προγράμματος Βήματα για τη ζωή.
Κύρια επιδίωξη της ενότητας αυτής είναι η ανάπτυξη
της δεξιότητας αναγνώρισης και διαχείρισης συναισθημάτων, η απόκτηση της ικανότητας άρνησης, η κατανόηση της αξίας της αυτοφροντίδας,
 καθώς και η ανάπτυξη δεξιοτήτων ενσυναίσθησης.
Η διερεύνηση των συναισθημάτων από τα παιδιά θα τα βοηθήσει στην καλύτερη κατανόηση και αντίληψη τόσο του εαυτού τους όσο και των άλλων.
Όλα τα συναισθήματα είναι καλά  και είναι φυσιολογικό να τα έχουμε, να δείχνουμε στους άλλους πως νιώθουμε και να τα εκφράζουμε. 
Μετά από τις προτεινόμενες δραστηριότητες του προγράμματος και με αφορμή 
τα γενέθλια του Κωνσταντίνου
κατασκευάσαμε φατσούλες 
(με 2 κύκλους από κάνσον).
Πριν τους κολλήσουμε προσθέσαμε 
λωρίδες γκοφρέ σε διάφορα χρώματα. 
 Τέλος τα παιδιά ζωγράφισαν τις δυο πλευρές,
δίνοντας έτσι 
χαρούμενη και λυπημένη έκφραση αντίστοιχα .
Ώρα για παιχνίδι!
 Πετώντας τις φατσούλες ψηλά...

και ανάλογα ποια φατσούλα εμφανιζόταν 
όταν έπεφτε στο πάτωμα...
 ...τα παιδιά το σημείωναν στο γράφημα 
που είχα ετοιμάσει για το παιχνίδι αυτό.
Όταν το παιχνίδι τελείωσε τα χρωμάτισαν.

Τους άρεσε τόσο πολύ που εκτύπωσα 
κι άλλα φύλλα 
για επιπλέον παιχνίδι στο σπίτι :)

Ξεκινήσαμε και το Λεξικό των συναισθημάτων,
(όπως προτείνεται από το πρόγραμμα)
καθώς αποτελεί μια σημαντική καταγραφή
του πως, πότε και γιατί νιώθω έτσι 
του κάθε παιδιού 
και εμπλουτίζεται κάθε εβδομάδα
με νέα έργα των παιδιών.
Αυτό το φύλλο εργασίας 
το βρήκα στο pinterest
¨the way i feel¨

Εργασία για το σπίτι, η οποία συμπληρώνεται με τη βοήθεια των γονέων
και επιστρέφεται στο νηπιαγωγείο 
για να συμπεριληφθεί και αυτό 
στο Λεύκωμα των συναισθημάτων
*
Όταν ρώτησα τα παιδιά αν γνωρίζουν
να μου πουν τι σημαίνει η λέξη συναισθήματα ,
 ένα κοριτσάκι απάντησε ως εξής:
¨Είναι εκείνα τα ανθρωπάκια μέσα στο κεφάλι μας που μας λένε πως να νιώθουμε 
κάθε φορά που συμβαίνει κάτι!¨ :):):)

* Υποσημείωση:
Μετά από ευγενική και φιλική επισήμανση της Μαρίας
 και την ευχαριστώ ιδιαίτερα γι αυτό,
προφανώς είναι προτιμότερο να χρησιμοποιούμε αόριστο χρόνο 
όταν ζητάμε από τα παιδιά να μας περιγράψουν ένα βίωμα τους.

4 σχόλια:

  1. Μετά απ' όλα αυτά τα ωραία και χρησιμα που κάνατε στο σχολείο παίξαμε και στο σπίτι με την φατσουλα και παντομίμα (βρες πώς νιώθω τώρα)και ήταν πολύ ωραία!ευχαριστούμε για όλα αυτά τα ωραία...μαμά Φ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολύ χαίρομαι όταν οι δραστηριότητες του προγράμματος επεκτείνονται και στο σπίτι με δική σας πρωτοβουλία και με τόση φαντασία. Μπράβο Μαριλένα, είμαι σίγουρη ότι περάσατε πολύ διασκεδαστικά όλοι μαζί οικογενειακά!!!Φιλάκια!

      Διαγραφή